AVESTOM publishes bird news from NorthEast Poland as well as some birding trip reports, tips and site description. Feel free to contact me at tomaszkulakowski@gmail.com

Monday, March 10, 2014

2014 MARZEC fotonotes

28 marca. Drugi regionalny ŚWISTUN AMERYKAŃSKI (ANAS AMERICANA) wykryty koło Wizny przez D.Dydo o potem potwierdzony przez M.Polakowskiego i M.Broniszewską

21 marca. Moja pierwsza GĘŚ MAŁA (ANSER ERYTHROPUS) o ile KF zaliczy:-)  na polach kolo Samborow nad Biebrza. W trakcie przeglądania stada zauważyłem gęś z wyjątkowo "wysokim" białym czołem a w dodatku z żółtą obrączką oczną! Bez lunety i powiększenia 60x ani rusz. Nic dziwnego że tak rzadko ten gatunek jest obserwowany. Gdyby gęsi były nieco dalej na pewno nie udało by mi się jej obejrzeć



14 marca Mochnate. Stadko gesi na polu a wsrod nich podobno 3 krotkodziobe. Info od Pawla Bialomyzego.
Dwa stada zurawi w przelocie na N i podorywki na polu. Czajki, skowronki, glosno.


8 III Dolina Narwi i Biebrzy

Bewik:

Ania i Oliwier wypatrują gęsi

Puszczyk w rez Krasne. Oprócz niego udało się usłyszeć 6 włochatek i 5 innych puszczyków (obs O.Myka, I.Masłowski, A.Suchowolec, R.Sołowianiuk i ja)




No comments: